Hyppää sisältöön

Mediapankki

Luvat ja valvonta -tukisivuston mediapankissa voit tutustua työkaluvalikoimaan sekä ladata työkaluja omaan käyttöösi.

Asiakaslähtöisen kehittämisen malli
Palvelukerroksen kehittämisen ja käyttöönoton lähtökohtana toimii asiakaslähtöisen kehittämisen malli. Asiakaslähtöisen kehittämis...
Palvelukerroksen tiekartta
Palvelukerroksen tiekarttaan on kuvattu palvelukerroksen kehityssuunnitelma. Tiekartassa kuvataan ylätasolla Luvat ja valvonta -ha...
Käyttöönoton muistilista
Palvelukerrokseen liittyminen on valmista, kun seuraavat tehtävät on toteutettu:   Palvelukerrokseen liittyvät roolit ja vast...
Luvat ja valvonta -hallintamalli
Luvat ja valvonta -hallintamalli on työn alla ja se lisätään tukisivustolle arviolta marraskuussa 2021. Hallintamallissa kuvata...
Kokonaisarkkitehtuuri ja yhteentoimivuus
Luvat ja valvonta -hankkeessa tehdään kokonaisarkkitehtuurityötä, jonka tarkoituksena on varmistaa palvelukerroksen ja viranomaist...
Sanastotyö ja tietosisällön yhteensovittaminen
Luvat ja valvonta -hankkeessa tehdään sanastotyötä, jonka tavoitteena on yhdenmukaistaa ja selkiyttää lupa-, ilmoitus- ja valvonta...
Liittyminen palvelukerrokseen
Liittymistapoja palvelukerrokseen on useita (katso Liittymisvaihtoehdot). Ensisijainen tapa liittyä, on palvelukerroksessa olevan ...
Käyttöönottosuunnitelma
Käyttöönottosuunnitelma on dokumenttipohja, jonka avulla viranomainen voi suunnitella ja kuvata palvelukerrokseen liittymisen tavo...
Toimintatapojen muutostarveanalyysi -työpajat
Kun palvelukerrokseen toteutetaan uusia palvelukokonaisuuksia tai muita merkittäviä muutoksia, voidaan järjestää kaksiosainen työp...
Testaus ja pilotointi
Tämä osio on työn alla 7.5.2021!  Testaus asioinnin käyttöönotossa Asioinnin käyttöönottava organisaatio testaa asioinnin Luvat ...