Information om tjänsten
Avsnittet Information om tjänsten ger en heltäckande bild av tjänsten och dess egenskaper, roll, processer, fördelar och förutsättningar, utbud av tjänster och ärenden och hanteringsmodell – de gemensamma regler med vars hjälp tjänsten styrs och utvecklas tillsammans.
Presentationsvideorna nedan ger snabbt en tydlig och heltäckande bild av tjänsten – ur myndighetens (till vänster) och kundens (till höger) perspektiv.
Supportwebbplatsens struktur – så här hittar du lätt den information du behöver
På tjänstens supportwebbplats hittar du användbar information om den gemensamma tjänsten Tillstånd och tillsyn och dess funktioner – för beslutsfattare i myndighetsorganisationer, verksamhetsutvecklare och användare av tjänsten. Informationen är indelad i tre områden:
- Information om tjänsten (detta avsnitt)
- Införande av tjänsten
- Kundorienterad utveckling
Ta del av och utnyttja tjänsten
Du hittar information om tjänsten och dess funktioner via länkarna nedan. Med hjälp av informationen kan du planera hur din organisation kan ta vara på de möjligheter som tjänsten erbjuder.
Tjänsten Tillstånd och tillsyn ›
Allmän presentation av tjänsten …
Tjänstens roll ›
Information om tjänstens roll – så här betjänar vi kunden tillsammans …
Fördelar med tjänsten ›
Information om tjänstens fördelar för myndigheter och kunder …
Serviceprocess ›
Information om tjänstens myndighets- och kundprocesser …
Egenskaper
›
Information om tjänstens funktioner som myndigheter kan utnyttja i sina ärenden …
Anslutningssätt ›
Information om anslutningsalternativen och tekniska egenskaper …
Serviceutbud ›
Information om tjänster som kan införas …
Service-
hanteringsmodell ›
Information om servicehanteringsmodellen och gemensamma spelregler …